מה זה מותג?

מותג זו התפעלות קולקטיבית, ממוצר של יצרן מסוים. מותג מצליח, מקפיד לבלוט ולשמור על קשר עם לקוחותיו. ובעיקר, הוא גורם לנו להתחבר אליו, כי הוא מגדיר השתייכות לקבוצה. כשאנו סועדים במסעדה ידועה ומפורסמת, גם אם המזון אינו טעים יותר מאשר במסעדה אחרת, נמשיך לבוא לכאן, כי ברצוננו להיות חלק מהקבוצה של 'אוהבי המסעדה הידועה'.  כך אנו בוחרים גם את הג'ינס שלנו, המכונית, המחשב, והטלפון הנייד.

האגו שלנו הממשיך ומתפתח, דורש מאיתנו לצרוך  הנאות נוספות, (שאינן הכרחיות לחיינו), ומרגע זה, החברה מתחילה לקבוע לאדם מה הוא צריך. איך עליו להתלבש, לאכול, או לחיות, באיזה בית, באיזו צורה, וכד'. כלומר, ככל שאנחנו מתפתחים, החברה, היא שקובעת עבורנו מה לעשות ומה לרכוש.  ואז, לא רק שאדם בורח מייסורים ונמשך לתענוגים בעל כורחו (על פי חוקי הטבע המוטבעים בו),אלא גם בכל הריצה הזאת לא הוא, אלא החברה קובעת, ממה הוא ייהנה וממה עליו להתרחק.

כי החברה היא שקובעת עבורו את הערכים, ואין לו בזה שום דבר מעצמו. כך מסביר בעל הסולם, המקובל הגדול של ראשית המאה ה 20.      ואמנם, בשנים האחרונות גם ביולוגים מסבירים, שאנחנו מתנהגים אך ורק בהתאם לחוקי הטבע, על פי ההורמונים שפועלים בנו… המוח נותן פקודה לבלוטות, ואנחנו נמשכים, או מתרחקים מכל דבר המוגדר אצלנו כתענוג או ייסורים – בהתאם לפעולתן.

יצרני המותגים מודעים לחוקים הפועלים על האדם, משתמשים באופן ציני בלחץ חברתי, ומגבירים אותו באמצעות  גיוס בלוגרים, כוכבים, אנשי תקשורת מובילים, שמחזקים את המודעות והאהדה למותגים שלהם ובאמצעותם מייצרים דעת קהל של "נאמני מותג". מטרתם, להגדיל את הרווחים שלה ויהי מה! ועלינו להבין, שגם היצרנים עצמם כפופים לחוקי הטבע הדוחף את האגו שלהם להרוויח עוד ועוד בתקווה לזכות בתענוגים נוספים… ולכן נשאלת השאלה:  אם אין לנו חופש בחירה, אולי מספיק רק להתקיים בצורה נוחה לסבול קצת פחות, וכך לגלגל את "שבעים שנותינו", עד שיגמרו..? אבל לא! לא כך בנוי האדם! יש לאדם כוח פנימי, שאינו מסכים עם קיום כזה. וזו הסיבה שהאנושות נכנסת היום לייאוש, לדיכאון, לסמים וכד' כי בני אדם מרגישים שללא גילוי נקודת הבחירה החופשית, הם לא מסוגלים לחיות, אין להם הצדקה לקיום. ולכן כמו בני ברוך הם מחפשים תשובות לשאלות כמו: בשביל מה חיים? מה הטעם בחיינו? וכד'…  אז, מהו באמת הטעם בחיינו?

פורסם בקטגוריה אירוע. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *